Mijn vader droeg ’s winters een grote nep-bontmuts, vermoedelijk van de Aldi. Met zijkleppen.”Lekker warm aan de oren”, zei hij dan. Het interesseerde hem geen biet wat anderen er van vonden. Ik heb emotionele chantage toegepast om hem een andere pet te laten dragen: “anders ga ik niet met jou de straat op, pap”. Ik bestelde een chiquer exemplaar voor hem, vond hij ook prima.

Meningen, ik trek me er wat van aan

Ik heb veel geleerd van mijn vader, maar niet hoe ik me niks aantrek van de mening van anderen. Dat merk ik vooral als ik blog.

Vanaf het moment dat ik een bericht de wereld in slinger voel ik me een paar dagen op een rare manier kwetsbaar. Alsof ik kan voelen dat anderen zich een mening vormen over het verhaal en daarmee over mij.

En dat is natuurlijk precies wat er gebeurt. Je deelt een blog. Sommigen reageren. Het merendeel niet. Maar als je een blog leest vind je er wat van.

Het fascineert me waarom dat zo’n ding is voor mij. Misschien lijk jij meer op mijn vader en denk je, wat maakt dat uit, die mening van anderenOf misschien herken je het. De angst dat anderen je stom of onbescheiden of wat dan ook vinden. Zelfs als mensen me ge-wel-dig vinden heb ik daar moeite mee, al is dat toch prettiger dan de negatieve mening.

Toch blog ik en wil ik zichtbaar zijn

Verhalen vertellen is pas leuk als een ander ze leest, geraakt of vermaakt wordt, er iets in herkent of een inzicht opdoet. Daarvoor doe ik het. En wie weet voel jij dan een klik en wil je klant bij mij worden. Dat is helemaal mooi meegenomen. Dus ik deel mijn verhalen.

Is zichtbaarheid voor jou ‘een ding’?

Ik ken genoeg coaches, adviseurs en creatieven die het moeilijk vinden om zichtbaar te zijn. Dat snap ik heel goed. Maar het helpt je niet om onzichtbaar te zijn en je niet uit te spreken. Deel je verhaal en laat zien waar je voor staat. Dan voelt het maar kwetsbaar. De mensen die je om wat voor reden dan ook stom vinden die had je toch niet als klant willen hebben. De mensen die enthousiast over je zijn, die weten je zo veel makkelijker te vinden. En de mensen die jou misschien op een voetstuk zetten op basis van het eerste contact, die komen er in de samenwerking wel achter dat je ook maar gewoon een mens bent. Dat maakt de samenwerking een stuk leuker.

 

 

Vraag het werkboek Vind je ideale klant aan

Wil je weten wie je ideale klant is? dat gaat je enorm helpen in je communicatie. Met jouw ideale klant helder in het vizier, kun je deze persoonlijk aanspreken met jouw teksten. Vul je naam en mailadres in en je ontvangt een mail met de downloadlink. 

Inschrijving nieuwsbrief

Leuk dat je interesse hebt, check gauw je email.

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

Leuk dat je interesse hebt, check gauw je email