fbpx
“Hoe vertel ik dit mijn partners?” Mijn klant keek me vragend aan. Hij had waardevolle inzichten gekregen uit de bedrijfsreading die we net hadden gedaan. Ik had de energie van zijn bedrijf gelezen en hem verteld wat er goed gaat en wat er beter kan. Waar het stroomt en waar het niet stroomt.

“Volgens mij vinden mijn partners dit heel raar” zei hij.

“Ja”, zei ik, “dat denk ik ook”. Ik wist het eigenlijk wel zeker. Voor de meeste mensen is het abacadabra wat ik doe, hangt het in de ‘Jomanda-sfeer’. En toch is het heel simpel. Alles is energie. Energie is informatie. Die kun je lezen, met je intuïtie. Zo kun je een persoon lezen, en ook een organisatie. Ik kijk dan naar de energie van het systeem. Staat het stevig? Is er helderheid over de doelen? Zijn er overtuigingen in het systeem die in de weg staan of juist helpen? Hoe is de verhouding tussen het management en de medewerkers? Hoe zijn de verhoudingen binnen het management? Alles is in de energie te lezen.

Blinde vlekken bloot

Voor deze klant legde de bedrijfsreading wat blinde vlekken bloot. Dat de directeuren van zijn bureau bijvoorbeeld weinig durfden te delegeren en op die manier zelf veel harder werkten dan nodig was. Dat het ze zou helpen om het talent binnen het bedrijf meer ruimte te geven. Dat er bij de partners behoefte was om gezamenlijk naar de toekomst te kijken en meer tot overeenstemming te komen, maar dat ze de tijd niet namen om het te doen en zo bleven hangen in de bestaande situatie.

Als je voelt dat het klopt, dan zijn het jouw inzichten

Tja, wat doe je dan met die inzichten, als je je bedrijfspartners niet wil vertellen over de bedrijfsreading? “Je kunt ze de opname van de reading sturen?” suggereerde ik. Dan horen die partners een onbekende vrouw vertellen wat er in hun bedrijf speelt. Toch nog best ‘Jomanda’. “Of ik kom een keer bij jullie op bezoek in het management team.” Was mijn andere suggestie. Een derde optie heb ik niet meteen genoemd, maar is wel een handige. Vertel je partners dat jij deze inzichten hebt gekregen. Zelf. Dat is in feite ook het geval. Want op het moment dat ik het benoem en je voelt dat het klopt, dan zijn het jouw inzichten. Ik ben benieuwd wat mijn klant gaat doen met zijn inzichten.

Wil je ook meer inzicht in jouw bedrijf? Of eerst meer weten over de bedrijfsreading? Bel of mail me, abeke@abekeschreur.nl of 0612599837.

Vraag het werkboek Vind je ideale klant aan

Wil je weten wie je ideale klant is? dat gaat je enorm helpen in je communicatie. Met jouw ideale klant helder in het vizier, kun je deze persoonlijk aanspreken met jouw teksten. Vul je naam en mailadres in en je ontvangt een mail met de downloadlink. 

Leuk dat je interesse hebt, check gauw je email.

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

Leuk dat je interesse hebt, check gauw je email