Never let the truth get in the way of a good story, dat zei mijn partner toen hij mijn vorige blog las. Ik laat mijn blogs graag checken, want soms schiet ik uit de bocht in wat ik schrijf. Ik kan een behoefte hebben om mezelf op de hak te nemen of net een randje op te zoeken. Dat zit in mijn aard, maar het is niet altijd handig.

Hij wist dat ik een tikje aan het jokkebrokken was in mijn vorige blog. Ik beschreef erin hoe ik in mijn vakantiehuisje in mijn blote niksie ronddans, met koptelefoon op, meezingend met mijn playlist. Ik had een doel met dat verhaal, wat dat betreft was het functioneel naakt. Maar die blote toestand en het meezingen had ik erbij bedacht, want het werd er grappiger van. En ach, helemaal onwaar was het ook niet, want als ik uit de badkamer kwam, kwam er misschien ook wel een voetje van de vloer en heel nu en dan was er echt een zin die ik even moest meezingen.

Maar goed, ik vind het een mooie uitspraak. Never let the truth get in the way of a good story. Eentje die me bij een gewetensvraag brengt. Ik hou namelijk oprecht van authentieke communicatie. Geen gelul, geen blabla, geen vaag gedoe. Gewoon zeggen hoe het is. Maar hoe zit het dan met die waarheid? Want die ontbrak in mijn vorige blog, een klein beetje. Daarom schrijf ik deze blog, om het recht te zetten. Al vind ik ook dat je best een tikje speels met de waarheid om mag gaan, als dat is om jezelf te relativeren.

Waarom deel je zoiets persoonlijks met anderen?, vroeg een goede vriend. Omdat ik ervan hou om mezelf niet te serieus te nemen en omdat ik het een uitdaging vind om mezelf te laten zien. Spreekt je dat aan? Je weet me te vinden. Heb je er niks mee, even goede vrienden. Ik adviseer mijn klanten natuurlijk om hun eigen communicatiestijl te vinden en gebruiken, een stijl die past bij hun eigen doelgroep. Dus wees niet bang dat ik jou aanraad hetzelfde te doen als ik.

Oja, die foute feiten in mijn vorige blog heb ik toch maar verwijderd. Misschien kwam dat vooral door die ene persoon die me met een moeilijke blik aankeek toen hij vertelde dat hij het beeld van mij dansend maar moeilijk van z’n netvlies kreeg. Dat wil ik mensen niet aandoen.

Hoeveel geef jij je bloot in je communicatie? Liever de naked truth of a good story?

Hier lees je mijn eerdere blog

 

Vraag het werkboek Vind je ideale klant aan

Wil je weten wie je ideale klant is? dat gaat je enorm helpen in je communicatie. Met jouw ideale klant helder in het vizier, kun je deze persoonlijk aanspreken met jouw teksten. Vul je naam en mailadres in en je ontvangt een mail met de downloadlink. 

Inschrijving nieuwsbrief

Leuk dat je interesse hebt, check gauw je email.

Subscribe To Our Newsletter

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.

Leuk dat je interesse hebt, check gauw je email